مقاله ها

تعداد آیتم ها در هر صفحه

تاریخچه و ضرورت CRM

 برنامه بازاریابی فروش موفق مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت بازاریابی مدیریت بازاریابی و فروش مدیریت مشتریان

تکنیکهای طلایی فروش

  از ابتدای پیدایش بشر تاکنون همواره اینطور بوده که هر جا کسب و کاری شکل گرفته یا معامله ای انجام شده، یک علت و نقطه ی شروع داشته است. یعنی چه؟! یعنی اینکه فردی به فرد دیگر کالا یا خدمتی را پیشنهاد داده است و نتیجه اش اتفاق افتادن معامله یا شکل گرفتن کسب و کاری برای ارائه ی آن کالا یا خدمت خاص است! وقتی کسی میخواهد درباره ی خریدنِ کالا یا خدماتی تصمیم گیری کند، اول در ذهن و درون خودش درباره ی آن فکر میکند و مکالمه ای درونی در او اتفاق می افتد و قضیه را چند بار بالا و پایین و سبک و سنگین میکند. این گفتگوی درونی تعیین کننده ی تصمیم مهمی است. آن را جدی بگیرید! اگر در کار فروشتان که در واقع یک نوع پیشنهاد به طرف مقابل (یعنی مشتری) است، به آسایش و آرامشِ فکری او بی توجه یا کم توجه باشید، برای به نتیجه رساندن این پروسه به مشکل برمی خورید.

هفت قانون فروش موفق

فروش حرفه‌ای مانند آشپزی ترکیبی از علم و هنر است. هرگز بدون این هفت ماده اولیه ارزشمند، قدم به آشپزخانه نگذارید. اگر برای طبخ غذای خود، هر یک از آن‌ها را در اختیار ندارید و یا آن‌ها را با نسبت یا ترتیب اشتباه با‌هم ترکیب کنید، هیچ فروشی انجام نمی‌شود. بیایید از تشبیه دیگری استفاده کنیم. فروش مانند شماره‌گیری یک شماره تلفن هفت‌رقمی است. اگر می‌خواهید با فرد آن‌طرف خط ارتباط برقرار کنید، باید این اعداد را با ترتیب صحیح وارد کنید. در فروش نیز باید از این فرایند مشخص هفت‌مرحله‌ای پیروی کنید تا بیشترین مقدار فروش، فروش مجدد و مشتریان معرفی‌شده را برای خود تضمین کنید.

۵ راه شگفت‌زده کردن مشتریان

قبل از شروع هر کاری،‌ از خود بپرسید «آیا کاری که می‌کنید قابلیت تاثیرگذاری بر مشتری‌ها را دارد؟» اگر نتوانید جواب این سوال را پیدا کنید، به احتمال زیاد کسب‌وکارتان مشتریان ثابتی نخواهد داشت. بر اساس نوشته سایت کرون: «تاثیرگذار بودن یعنی محصولات و خدمات‌تان فراتر از حد انتظار مشتری‌ها باشد». شما به عنوان مدیران کسب‌وکارهای کوچک نسبت به رقیبانتان یک مزیت دارید، مشتری‌های شما کمتر هستند و راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. تاثیرگذار بودن کسب‌وکارهای کوچک به قدری مهم است که باید یکی از اصل‌های ارتباط شما و مشتری‌ها باشد. چرا؟ زیرا اگر بتوانید آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهید، مشتری‌های ثابتی پیدا خواهید کرد که آن‌ها نیز با تعریف کردن از برند شما باعث جذب مشتری‌های جدید می‌شوند. اکنون سوال اینجاست که چگونه مشتری‌ها را تحت تاثیر قرار دهید؟ اگر شما مشتری‌هایتان را بشناسید، متوجه می‌شوید چه چیزی آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. با توجه به نکات زیر، شما می‌توانید عامل تاثیرگذار مخصوص کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

جذب حرفه‌ای مشتریان

یافتن افراد جدید برای خرید محصول یا خدمت‌تان، مهم‌ترین بخش فرایند فروش است. توانایی موثر جذب مشتریان یعنی یافتن افرادی که محصول شما را می‌خواهند، به آن نیاز دارند و مشتاق خرید و پرداخت هزینه آن در کوتاه‌مدت هستند، کلید موفقیت است.

ارزیابی خریداران احتمالی

یکی از بزرگترین عوامل اتلاف وقت در کار فروش صرف زمان زیاد برای افرادی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند محصول یا خدمت‌تان را بخرند. توانایی ارزیابی دقیق مشتریان احتمالی در ابتدای گفتگو و حتی از پشت تلفن می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل‌توجه در وقت و افزایش شدید درآمد شود. مشتریان هر روز در معرض ۵۰۰۰ پیام تبلیغاتی قرار می‌گیرند که همه می‌گویند «بخر! بخر! بخر!»